Jan Cinert (Neděle 19. července 2020)
Je to mýtus z doby počítání času jen v rámci jednoho roku. Takže rituály spojené s počátkem nového roku o jarní rovnodennosti se pokaždé opakovaly, jako by začínal nový čas/slunce/svět. Také tesař se každý rok objevoval nový a na podzim zmizel. Začal mizet po devíti původních 20denních měsících, čili po 180 dnech. Mizení trvalo sedm dnů do celkové délky 187 dnů letní poloviny roku. Těchto sedm dnů je známo především u hérojek, jako je sestup Inanny do podsvětí sedmi branami. V Knize Ester je to sedmidenní ukazování bohatství Achašvera po uběhlých 180 dnech. Následně se jeho maželka už neukázala, neboť byla už sestoupená do "podsvětí", jako Inanna. Ostatně i sedm dní potopy světa v sumerském podání je totéž.
Tesař byl původně rostlinná síla, která se na jaře objevuje a na podzim mizí. V pozdějších podáních jsou jimi hérojové, kteří jsou chudí, chlupatí nebo chodí oblečeni jen do kůže opásané kolem pasu. Takže např. Enkidu, Ezau, Elijáš a Jan Křtitel.
Tesař byl původně rostlinná síla, která se na jaře objevuje a na podzim mizí. V pozdějších podáních jsou jimi hérojové, kteří jsou chudí, chlupatí nebo chodí oblečeni jen do kůže opásané kolem pasu. Takže např. Enkidu, Ezau, Elijáš a Jan Křtitel.