Jan Cinert (Sobota 14. března 2020)
Jan Čihák: Přesně tak. Navíc byla představa, že naši předci byli takové nějaké dospělé děti. To pak umožnilo vymýšlet o nich logicky nepřijatelné teorie.
Franta: Nejde ani tolik o to, jestli se obřad v římské době odehrál opravdu fyzickým vyzdvižením. Ale původ názvu je patrně ve skutečném dávném provádění rituálu, byť nemuselo být pozdvižením ze země. Proč by se jinak takto nazýval?
Podle mého názoru začalo být důležité kdo zdědí obdělané pole (nemovitost) v neolitu. Pokud vím, tak nejstarší přímé záznamy o adopcích jsou na hliněných destičkách z Ugaritu doby bronzové cca 1200 př. n. l. Adopce do pozice prvorozeného syna dělali už nejstarší Přemyslovci.
Hlavně jde o to, že M. Eliade a ona aktivistka měli na mysli liberos tollere v popisované podobě a podvodně předělali jeho smysl na „substanciální jednotu“ lidského pokolení a země.
Franta: Nejde ani tolik o to, jestli se obřad v římské době odehrál opravdu fyzickým vyzdvižením. Ale původ názvu je patrně ve skutečném dávném provádění rituálu, byť nemuselo být pozdvižením ze země. Proč by se jinak takto nazýval?
Podle mého názoru začalo být důležité kdo zdědí obdělané pole (nemovitost) v neolitu. Pokud vím, tak nejstarší přímé záznamy o adopcích jsou na hliněných destičkách z Ugaritu doby bronzové cca 1200 př. n. l. Adopce do pozice prvorozeného syna dělali už nejstarší Přemyslovci.
Hlavně jde o to, že M. Eliade a ona aktivistka měli na mysli liberos tollere v popisované podobě a podvodně předělali jeho smysl na „substanciální jednotu“ lidského pokolení a země.