Jan Cinert (Středa 6. listopadu 2019)
Také díky. Je to po pravdě příznačný záhadologický pořad a už když jsem viděl díl o Slavníkovcích, tak mi dost vadily manipulace, až i přímo lži. Asi je to potřeba přijmout jako zábavu nejen pro diváky, ale zjevně i pro učinkující, které baví dělat si srandu z diváků, zároveň za cinkotu peněz.
O příchodu Slovanů k nám ví jen archeologie podle nálezů a o příchodu na Balkán soudobé byzantské písemné prameny. To je opravdu vše, jsou vyloučeny pravdivé vědomosti u kronikářů z počátku 12. století a dále.
Je nad mé síly rozmotávat celé klubko spletené ze zmínek kronikářů napříč staletími a zeměmi, navíc vše bylo už dávno uvedeno ve starých knihách. To je právě u pořadů či článků tohoto ražení také příznačné. Podle principu opakování Večerníčků i zde se sází na dorost a to, že jiní už na obsahy starých knih zapomněli.
Když jsem kdysi četl u P. Charváta, že na Pražském hradě měl být uctíván bůh Mithra, považoval jsem to za velký úlet, ke kterému se dál nebude hlásit, neboť tak dosáhl záhadologického dna. Kupodivu zde zaznělo, že kult Mithry je na Pražském hradě dokonce doložen! Původ je přitom na omylu Jaana Puhvela, že slovo mihr/mehr - mir/mír je totožné s mithr/Mithra. Z těchto kořenů vzniklá naše slova např. moře a nitro mají své dávné odlišné významy, což chápe i laik. Jen pan profesor si toho nějak nevšiml.
Ještě bych připomněl, že pověst o příchodu praotce Boema - Čecha na Říp, mohla vzniknout až po politickém sjednocení České kotliny, takže někdy v 11. století. Boemia je totiž název celé České kotliny v níž je Říp jakoby uprostřed. Příchozí Slované ale osídlovali jednotlivé sídelní oblasti a z jejich pohledu byl Říp a dodnes je, na rozvodí, čili přirozené hranici, mezi sídelními oblastmi Dolní Povltaví a Dolní Poohří.
O příchodu Slovanů k nám ví jen archeologie podle nálezů a o příchodu na Balkán soudobé byzantské písemné prameny. To je opravdu vše, jsou vyloučeny pravdivé vědomosti u kronikářů z počátku 12. století a dále.
Je nad mé síly rozmotávat celé klubko spletené ze zmínek kronikářů napříč staletími a zeměmi, navíc vše bylo už dávno uvedeno ve starých knihách. To je právě u pořadů či článků tohoto ražení také příznačné. Podle principu opakování Večerníčků i zde se sází na dorost a to, že jiní už na obsahy starých knih zapomněli.
Když jsem kdysi četl u P. Charváta, že na Pražském hradě měl být uctíván bůh Mithra, považoval jsem to za velký úlet, ke kterému se dál nebude hlásit, neboť tak dosáhl záhadologického dna. Kupodivu zde zaznělo, že kult Mithry je na Pražském hradě dokonce doložen! Původ je přitom na omylu Jaana Puhvela, že slovo mihr/mehr - mir/mír je totožné s mithr/Mithra. Z těchto kořenů vzniklá naše slova např. moře a nitro mají své dávné odlišné významy, což chápe i laik. Jen pan profesor si toho nějak nevšiml.
Ještě bych připomněl, že pověst o příchodu praotce Boema - Čecha na Říp, mohla vzniknout až po politickém sjednocení České kotliny, takže někdy v 11. století. Boemia je totiž název celé České kotliny v níž je Říp jakoby uprostřed. Příchozí Slované ale osídlovali jednotlivé sídelní oblasti a z jejich pohledu byl Říp a dodnes je, na rozvodí, čili přirozené hranici, mezi sídelními oblastmi Dolní Povltaví a Dolní Poohří.